Company of Heroes 2 [ Reloaded ]

Yazar: Unknown Tarih: 04:42 Kategori: Yorum: Yorum Yap


İndirme Türü: Torrent
Oyun Türü: Strateji
Dosya Türü: İSO
Dosya Boyutu: 10,95 GB


Giderek azalan strateji oyunları arasında direnişi sürdüren önemli isimler var. Bunlardan biri de THQ depreminden dahi etkilenmeyerek kısa bir süre sonra çıkışını gerçekleştirecek olan Company of Heroes 2.

Ön incelemede bu güzel aile ile ilk defa tanışacakları düşünerek yazıya döktüm. Serinin ustaları ilk paragrafları hızlıca geçerek kanaatimin yer aldığı son bölümleri okuyabilirler.

Serinin ilk üyesi Company of Heroes, İkinci Cihan Harbi’nin batı cephesini konu edinen gerçek zamanlı bir strateji oyunudur. Oyun çıkışını 2006’da yapmasına rağmen hala oynanmakta ve henüz sunduğu tecrübeyi oyunculara aktaran bir başka yapım yoktur. Akranlarına nazaran daha detaylı yönetime sahip olan Company of Heroes’ta, savaş cephesinde önemli rol üstlenen tim ve mangaları yönetiyoruz. Hatta oyunun senaryo kısmında yeri geliyor sadece bir tank ile savaşın cenderesinden çıkmaya çalışıyoruz. Ve bu bir strateji oyunu…

Company-of-Heroes-2-b

Company of Heroes 2 ise ilk oyunun devamı niteliğinde. Company of Heroes ve satışa sunulan iki ek paket, İkinci Cihan Harbi’nin sadece batı cephesini oyuncuların ekranına taşıyordu. Company of Heroes 2, seride görmediğimiz doğu cephesini tecrübe etmemize vesile oluyor. Sovyet Rusya’nın Kızıl Ordusu, Nazi Almanya’sının işgaline karşı nasıl savunma yaptı ve savaşın ilerleyen yıllarında Berlin’e kadar nasıl ilerledi bizzat yaşıyoruz.

Oyunun isim haklarını elinde bulunduran THQ, iflas ettikten sonra oyunun lisansı ile birlikte geliştirici Relic’i 26.6 milyon dolara SEGA’ya sattı. Böyle sancılı bir süreç yaşan oyunu sizler için önceden denedim. İlk oyuna nazaran birçok yenilik içeren Company of Heroes 2, birazcık tarz değiştirmiş. Oyuna alışmakta zorlanmasam da özellikle arayüzü başta yadırgadım. Neredeyse ekranın yarısına kadar gelen arayüz, savaşın gerçekçiliğini hissetme oranını düşürse de kısa bir süre sonra göz alışkanlığı oluştuğunda sıkıntı yaşamıyorsunuz.

Company-of-Heroes-2-c

Gerçek zamanlı bir strateji oyununda bina inşa eder, kaynak toplar ve birim üreterek rakiplerle mücadele edersiniz. Fakat bu seride bir farklılık var tim, manga ve zırhlı araç yönetimi kendi içerisinde detaylandığı için daha dikkatli olmalısınız. Neredeyse her ürettiğiniz askeri birimlerin kendine has özellikleri var. Ve bu özelliklere ordu komutanının düsturu ve savaş nizamı eklenince savaşlar gerçekten çok çetrefilli oluyor. Çünkü yapay zeka bu özellikleri kullanmaktan geri durmuyor, eğer multiplayer oynarsanız sizin gibi oyuncular da yine bu özellikleri çok iyi değerlendiriyor. Örneğin bir havan topu ya da makineli tüfek timini cepheye çağırdınız (ürettiniz). Savaşın sıcak çatışmaların sürdüğü bir cephesine bu iki timi konuşlandırdınız ve başka bir işe yoğunlaştınız. İşiniz bitince timleri yerine bulamayabilirsiniz. Çünkü bir Kızıl Ordu mangası gelip bu birimler savaş aletlerini sırtlayamadan attıkları molotov kokteylleriyle kızartmış olabilirler…

Yavaş ve hızlı hareket etmek bir yana saldırı türlerinde de farklılık gösteren birimlerle dolu olan oyunda, sayıca üstün olmaktan öte elinizdeki imkanlarla en az zayiat ile karşı tarafı nasıl yenerim strateji gütmelisiniz. Company of Heroes 2’yle seriye yeni özellikler kazandırılmış. En çok dikkatimi çeken özellik gerçekçi hava şartları oldu. Yüzlerce yıldır Ruslar, savaşlarda hava şartlarını çok iyi kullandılar. Napoleon’un Moskova seferinde ölen asker sayısını burada yazmama gerek yok… İkinci Cihan Harbi’nde de 10 milyonu aşan zayiatta havanın büyük etkisi var. Oyunda savaşın ortasında hava bozabiliyor ve askerler çatışmaya devam ederse donarak ölüyor. Dilerseniz haritanın belli başlı yerlerinde veya ana üssünüzde var olan ateş kamplarına ordunuzu çekerek bu zayiattan kurtulabiliyorsunuz. Ya da iyi bir planlama ile bir adım ötenizi göremediğiniz tipide düşman beklerken bölgeleri ele geçirerek başarılar elde edebiliyorsunuz. Aman donmuş nehirlerden geçerken de dikkat edin, buzun kırılması ya da bir bombalı pusuyla o güzelim Tiger tankınız suyun dibine oturabilir…

Company of Heroes 2 a

Gerçekçi görüş açısı sistemi de yine beğenimi kazanan bir diğer yenilik. Bir önceki oyunda ürettiğiniz birimlerin 360 derece görüş açısı olurdu. Bu açı içerisine giren her düşman birimi görünürdü. Ama artık gerçekte bir tankın ya da insanın görüş açılarına göre düşmanları görebiliyoruz. Bir duvar düşünün, bir tarafında siz bir tarafında düşman var. Eğer siz diğer tarafa manganızı hareket ettirmediğiniz sürece düşmanı göremiyorsunuz. Bu da beklenmedik pusularla karşılaşabileceğiniz ve savaş seyrini değiştiren stratejiler üretebileceğiniz manasına geliyor.

Oyunun multiplayer kısmında seviye atlayarak çeşitli içeriklere kavuşuyorsunuz. Ama belli başlı görevleri yapmazsanız birçok içerikten de mahrum kalabilirsiniz. Savaş nizamı olarak adlandırabileceğimiz doktrinler daha da çoğalmış. Oyundaki RPG öğelerinde artış var diyebiliriz. Savaş nizamları ilk oyuna nazaran daha karmaşık. İlk oyunda anti zırhlı birlikler veya piyade nizamını kesin hatlarla seçebilirken artan doktrin türleriyle savaş nizamınızda bir hayli farklılık olacak. Seviye atladıkça birimlerinizin görünüşlerini ve savaşmadaki ustalıklarını geliştirerek daha kıdemli bir orduyla düşman karşısına çıkıyorsunuz. Başıma çok geldi, seviyeniz düşük ise yüksek seviyeli oyuncular anında sizi sunucudan atabiliyorlar. Gelişen özellikler arasında artık birimlerinizi yarım insan boyundaki çit ve duvarlardan atlatma da var. Bundan sonra büyük haritalarda bir oraya bir buraya koşturmanıza gerek yok. Bu özellik gerçekçiliği artırmış, bu arada söylemeden geçmeyeyim. Siz komut vermedikçe bahsi geçen atlama işlemi gerçekleşmiyor. Eğer mikro yönetimde savsaklarsanız yine askerleriniz uzun yollar kat etmek zorunda kalacak ve ölme olasılıkları artacak.

Company-of-Heroes-2-d

Müzik ve seslendirmeye girmeyerek şimdiden sınıfı geçtiğini söyleyebilirim. Grafikler ise ilk oyunu aratmadığı gibi sizi şoke edecek seviyede de değil. Ama patlamalar ve fizik gerçekten baya baya seviye atlamış. Özellikle lanet olası havan timleri yok mu, kaç tane mangamı parçalara ayırdı… Buradan fazla ileri geçmeye gerek yok zira beta aşamasını ele aldığımızı düşünürsek teknik açıdan oyunu tartmak şu an için anlamsız olur.

Oynanış açısından çatışma cephesini andıracak bir tarz benimsenmiş. Eski üretim binaları yerlerini sığınak tarzında zemin içerisinde gömülü yapılara bırakmış durumda. Artık timler, mangalar ve zırhlı araçlar haritada konuşlandığımız bölgeye en yakın sınırdan giriş yapıyor. Yani cepheye yeni birimler çağırıyoruz hissiyatı var. Sovyet Rusya ve Nazi Almanya’sının savaş nizamı çok farklı. Ama Almanlar teknolojisiyle ağır basarken Ruslar da eldekilerle yetinen kesim olarak gerilla savaş taktikleriyle çok can yakıyorlar. İlk oyunda savaş alanındaki sahipsiz tank savar, makineli tüfek ve havan toplarını ele geçirebiliyorduk. Şimdi tanklar da ele geçirilebiliyor ve tamir edilerek savaş gidiliyor.

Oyunun şu an için oynanış açısından eleştirilecek yanları yön bulma, çatışma esnasında tankların ortasında kalsa dahi kaçmayan ve ölmeyen askerler gibi buglar olarak ön plana çıkıyor. Ama oyunun çıkışına kadar bunların düzeleceğini düşünüyorum. Haliyle ilerleyen zamanlarda gelecek olan yama ve içerik paketleriyle de dengeler daha da sağlamlaşacaktır. Öyle veya böyle bu oyun başarılı olacak ve ilk oyun gibi yıllarca oynanacak. SEGA’nın cebinden büyük para çıktı umarız 2 katını kazanır ve bu serinin devamı gelir. 

Sistem Gereksinimleri

Minimum Sistem Gereksinimleri;OS: 32bit Vista
Processor: 2Ghz Intel Core2 Duo or equivalent
Memory: 2GB RAM
Graphics: 512MB Direct3D 10 capable video card (GeForce 8800 GT or Radeon HD 2900XT)
Hard Drive: 30GB free Hard disc space

Oyun Görüntüleri











Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder